הכתבה נכתבה בשיתוף Qlik

תיבת האינסטגרם עולה על גדותיה? הוואטסאפ עמוס בשיחות? והקמפיין השיווקי הניב המרות רבות? עבור עסקים בצמיחה מדובר על מציאות יום יומית מאתגרת, הדורשת מהם לתמרן בין עשרות אלפי רשומות בפרק זמן קצר. כיצד תוכנת BI יכולה לסייע ואילו תוכנות BI ( אנליטיקה עסקית) נפוצות היום? כל המידע כאן בכתבה. 

כיצד תוכנות BI  מסייעות לשלוט בפעילות העסקית?  

תוכנת BI היא למעשה מנוע השואב נתונים מכל מקור המחובר לארגון בין אם מדובר על פורטל, אתר אינטרנט, חנויות סחר ובין אם מדובר על מקורות פנים ארגוניים כמו מערכות לניהול משאבי הארגון, מערכת ה-CRM, מסופונים של מוכרנים, תיבות דואר, תיקיות ותיבות דואר, מרכזי ידע ועוד. ריכוז המידע במקור אחד משיג מספר מטרות: 

  1. לחשוף מגמות ולגלות מידע "נסתר" 
  2. לשלוט על המידע הקיים ולשתף אותו בזמן אמת
  3. להפיק דוחות, המשקפים את המציאות העסקית על כל פעילותה המגוונת
  4. להפוך את בסיס המידע לידע ארגוני התורם לתהליך קבלת ההחלטות. 

אילו תוכנות BI ניתן למצוא בשוק? 

בשוק ניתן למצוא מספר תוכנות BI המציעות פתרונות מגוונים ביניהם: 

  • ניתוח נתונים בזמן אמת - תוכנות BI האוספות נתונים ממקורות שונים ומציגות אותם באופן טבלאי, תרשימי או גרפי באמצעות שאילתה
  • בינה מלאכותית - תוכנות BI המשלבות בין המח האנושי החושב ליכולת המכונה ללמוד ולעקוב אחר חיפושים חוזרים או דוחות שמופקים בתדירות גבוהה ולהציג את אלו בהתאם לתזמון או התראה יזומה. 
  • תוכנות BI להפקת דוחות - המרכזות נתונים ממקורות שונים בזמן אמת ומפיקות אותם בפורמטים, שאופיינו מראש ובתזמונים קבועים או יזומים על ידי המשתמשים.
  • תוכנות BI מהדור הישן - המבוססות על שאילתה מובנית מראש, "המושכת" נתונים לשדות מוגדרים ודורשת שכפולי מידע וסיוע של צוות טכני ליצירת שאילתות חדשות
  • תוכנות BI מהדור החדש - תוכנות המאפשרות לתחקר את הנתונים באופן חופשי, כלומר לשאול כל שאלה, ללא כל תלות בשאילתה קיימת או בבניית שאילתה חדשה על ידי צוותי הפיתוח, לגלול פנימה בתוך שדות הנתונים ולהציג מידע המקושר למידע הנשאל. בתוכנות אלו ניתן לבנות Story המאפשר לצלם מסכים מתוך המערכת ולסמן נושאים חשובים באמצעות סמלילים מגוונים, המאפשרים ליצור מיצג חזותי קל לקריאה ולהבנה, הניתן להצגה, שינויים ותחקורים. 

לסיכומו של עניין, תוכנות BI נעות ממערכות להפקת דוחות מבוססי נתונים בזמן אמת, דרך מערכות מידע המאפשרות לנתח מידע על בסיס שאילתות ועד מערכות מידע אינטראקטיביות המאפשרות לחקור את המידע באופן חופשי לחלוטין על בסיס מודל עסקי, שאופיין ונבנה בהתאם לצרכים הארגוניים.