הכתבה נכתבה בשיתוף א. אדירן הנדסה וסוכנויות בע”מ

דלתות אוטומטיות הן חלק אינטגרלי במפעלים, מבני תעשיה ומרכזים לוגיסטיים שונים, בהם יש תעבורה גבוהה של אנשים וסחורות. הודות לדלתות האוטומטיות, לא רק שניתן לייעל את קצב ותפוקת העבודה אלא גם לחסוך בעלויות החשמל ומיזוג האוויר בזכות הבידוד שהן מעניקות. 

כמובן, לכל בית עסק יש את הצרכים שלו, ולכן ניתן למצוא מגוון רחב של דלתות אוטומטיות אשר נועדו לתת מענה אפקטיבי לדרישות הנקודתיות של כל פתח. כיצד, אם כך, תוכלו לדעת מהן הדלתות האוטומטיות המתאימות ביותר עבור העסק שלכם? על מנת לענות על השאלה הזאת, יש לקחת בחשבון את הקריטריונים הבאים:

בטיחות לפני הכל
רם זהבי, מנכ"ל חברת אדירן המתמחה בייבוא, התקנה ותחזוקת דלתות אוטומטיות מפרט: "לפני הכל חשוב לוודא כי בדלתות האוטומטיות קיימים מנגנוני בטיחות, וזאת על מנת למנוע תאונות מיותרות. בנוסף, חשוב לוודא שבמקרי חירום או במקרים בהם אין אספקת חשמל, קיים מנגנון חירום נוח לתפעול המאפשר פתיחת דלת קלה וללא אמצעי עזר".

פונקציונליות
סוגיה מהותית נוספת הנוגעת לדלתות האוטומטיות היא מטרת השימוש. "המהירות ואופן פתיחת הדלת נקבעים במידה רבה לפי השימוש. כך למשל דלת הממוקמת במיפתח שבו עוברות מלגזות עמוסות בסחורה, תיפתח באופן שונה מדלת המיועדת למעבר עובדים, ובדלתות הממוקמות בפתחו של חלל ממוזג או סטרילי חשובה במיוחד מהירות הפתיחה והסגירה כדי לשמור על האקלים שבתוך החלל. 

"אלו דברים שחשוב מאוד לקחת בחשבון עוד בשלב האפיון ומומלץ להיעזר בשירותים של חברה המתמחה בנושא" מרחיב רם זהבי. "בנוסף קיימות דלתות ייעודיות המותאמות מראש לשימושים ספציפיים שונים, כמו למשל דלתות לחדרי קירור והקפאה, דלתות לחדרים נקיים, דלתות ביטחון ועוד, וחשוב להכיר ולבחון לעומק את כל מגוון האפשרויות".

אל תשכחו לבדוק את תנאי השטח
בבואכם לבחור דלתות אוטומטיות, עליכם לבחון את הסביבה הפיזית בה הדלת תמוקם:

  • גודל המיפתח - באופן טבעי, על הדלתות האוטומטיות להיות מותאמות לגודל המיפתח בו יותקנו. במידה ומדובר במיפתחים גדולים במיוחד, יש לבחור בדלתות המיועדות לכך. 
  • תנאי האקלים -  באזור בעל לחות גבוהה, או חשוף לנוזלים, מומלץ לבחור בדלת העשויה מחומרים עמידים בהתאם. כך גם במקרה שבו הדלת תמוקם בסביבה החשופה לטמפרטורות קיצון, כמו למשל דלתות לחדרי הקפאה. אם החורפים בסביבת הפתח קשים, מומלץ לבחור בדלתות חוץ אוטומטיות המסוגלות לעמוד ברוחות עזות, גשמים כבדים וסופות ברד. 
  • מיקום -  גם למיקום הדלת בתוך המבנה עצמו יש חשיבות, כך למשל מומלץ כי דלתות המוצבות בפתח הכניסה למבנה יכללו מנגנוני הגנה שיסייעו למנוע פריצה למקום.

שירות

לפני קבלת החלטה סופית בנוגע לבחירת הדלתות, חשוב במיוחד לברר מראש מהו טיב השירות שתקבלו. דלתות אוטומטיות נדרשות לתחזוקה שוטפת על מנת שיפעלו באופן בטיחותי ואפקטיבי. לכן, עליכם לבדוק מהי תוכנית השירות והתחזוקה שמתלווה לדלתות. "מדובר בסוגיה קריטית במיוחד עבור העבודה השוטפת של העסק - חשוב לוודא כי השירות שתקבלו במקרה של תקלה יהיה מהיר ואיכותי. במידה וחלילה תהיה תקלה בדלתות האוטומטיות בעיצומו של יום עבודה, אתם תרצו שטכנאי החברה ממנה רכשתם את הדלתות יגיעו לשטח עם מעבדת שירות ניידת על מנת להעניק פתרון בזמן הקצר ביותר שניתן"  מוסיף רם זהבי.

לסיכום
בחירה בדלתות אוטומטיות עבור בית העסק אינו עניין של מה בכך וישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון לפני שמגיעים לבחירה. סוג העסק, תנאי השטח בפנים ומחוץ למבנה, מנגנוני הבטיחות, גודלו הפיזי של המיפתח, רמת השירות שתקבלו – כל אלו מהווים מדדים מהותיים על מנת לבחור נכון את הדלתות האופטימליות עבור העסק.