הכתבה נכתבה בשיתוף שיש נפטון

מגוון עצום של סוגים, תכונות, מאפיינים, יתרונות, חסרונות, צבעים וסגנונות הופכים את חוויית הרכישה למבלבלת מאוד, בעיקר כשהצורך מורכב משקלול של כמה אלמנטים שונים. כיצד בוחרים שיש למטבחים בקלות? המשיכו לקרוא ותגלו.

יפה, אבל גם פרקטי
שיש למטבח הוא מוצר שמעניק גימור ו"פנים" למראה החלל הסופי. זהו המקום עליו תבשלו, תערכו, תשטפו כלים, תארגנו ארונות, תחתכו ירקות ותמזגו את השתייה. מסיבה זו, השיש נדרש להיות פרקטי לא פחות מאשר יפה. עליו להתנקות היטב, להימנע מכתמים וספיחת נוזלים ומעל לכל, עליו להתאים למראה הסופי שייחלתם אליו וגם לתקציב האישי שהקדשתם לשיפוץ.  

כדי שבחירתכם תהפוך לקלה יותר, ריכזנו מספר סוגי שיש מובילים ואת היתרונות הקיימים להם. ועדיין, ההיכרות עם הסוגים השונים עדיין לא מבטלת התייעצות עם חברת שיש שממנה תרכשו בפועל את המוצר ותוודאו לגבי האחריות, העמידות וגם הפופולריות של הדגם שבו התעניינתם.

שיש אבן קיסר
אבן קיסר הוא השיש המוכר וכנראה גם הפופולרי ביותר. זהו ייצור בלעדי של חברת שיש ישראלית מקיבוץ שדות ים, המופק מגבישי קוורץ שעברו תהליך שכבתי באמצעות שימוש בדבקים מיוחדים. החומר עצמו מאפשר עיבוד ופיתוח אינסופיים ברמת הצבעים והטקסטורות. בנוסף, מיוצרים לשיש זה גם כיורים תואמים, מה שלא קיים בסוגי שיש אחרים. חסרונם של משטחי אבן קיסר הוא הרגישות היחסית שלהם לחפצים חדים כמו סכין או חשיפה לטמפרטורה גבוהה. לכן לא תוכלו לחתוך על השיש ישירות וגם לא להניח עליו שום סיר או תבנית לוהטים. 

שיש גרניט
שיש גרניט נחצב ממעמקי האדמה, עובר עיבוד וליטוש שמעניקים לו מראה מבריק וייחודי. כל שיש, אפילו אם נחצב בדיוק באותו המקום לעולם לא יהיה דומה במדויק למשטחי שיש גרניט אחרים ולכן תוכלו להיות בטוחים במקוריות המוצר ובעיצוב היוקרתי הבלעדי שלו. שיש למטבחים מסוג גרניט הוא עמיד במיוחד, גם לסירים רותחים וגם מפני שריטות. החיסרון בשיש זה הוא העלות הגבוהה שלו, שנגזרת פעמים רבות גם מהצבע, המרקם ומקום החציבה. 

שיש פורצלן
פורצלן נחשב לאחד החומרים הנחשקים ביותר בעולמם של שיש למטבחים והוא משלב בין מראה טבעי לפרקטיות מעולה. שיש פורצלן עמיד בפני חום, שריטות ושחיקה, קל מאוד ליקוי וגם איננו מפתח נקבוביות טבעיות עם הזמן, מה ששומר על מראה ואחידות מדהימים.

שיש דקטון
שיש דקטון עשוי חומר סינטטי, להבדיל מהגרניט או אבן קיסר הטבעיים. ולמרות זאת, הוא תוכנן בדיוק למטבחים שמעוניינים בעמידות מלאה, כולל מאפיינים סטריליים מצוינים ללא ספיחת רטיבות, דחיית חיידקים ולכלוך. זהו שיש חזק ששומר על הגוון לטווח ארוך גם בחשיפה ארוכה לשמש ומגיע במספר עוביים. ועם זאת, מחירו מעט גבוה ביחס לסוגים אחרים.