הכתבה נכתבה בשיתוף תותח השיש

קודם כל אנו צריכים לחשוב על משטח שיתאים בצורה מושלמת לשאר העיצוב של המטבח שלנו, בעיקר בהיבט של גוונים. 

מעבר לכך אנו חייבים להסתכל על ההיבט הפונקציונלי של השיש למטבח אותו נבחר שכן לא נרצה לבחור בשיש שכל כתם יספג בו וישאר איתנו לעולם ועד אלא שיהיה לנו קל לנקות אותו ולהשתמש בו. לכן גם, נעדיף לבחור משטח שיהיה עמיד לחום, עמיד לשריטות אך גם יתאים למסגרת התקציב שקבענו מראש לשיפוץ המטבח. 

אחד השינויים הגדולים ביותר שקרו בעיצוב המטבחים בשנים האחרונות היה הגעתם של משטחי עבודה שמחליפים של השיש. ברמת הניראות, אותם משטחים נראים נהדר ובחלק מן המקרים אף יותר טוב משיש טבעי ויש להם לא מעט יתרונות כמו למשל גמישות עיצובית גבוהה יותר היות ואלו הם משטחים שמיוצרים בצורה מלאכותית ולכן ניתן לייצר אותם בצבעים מדוייקים. לעומת זאת שיש רגיל שהוא חומר גלם טבעי שלא ניתן לקבוע את הצבע והגוונים המדוייקים שלו. חלק מאותם משטחים הם משטח קוריאני למשל, משטח אבן קיסר או שיש דקטון. 

כיום אנו רואים יותר ויותר שימוש באותם משטחים על ידי מעצבים ואדריכלים רבים ממגוון רב של סיבות. קודם כל המחירים של אותם משטחים נוחים הרבה יותר ממחיר של שיש טבעי. מעבר לכך יש את יתרון הגמישות העיצובית שציינו קודם לכן שעוזר למעצבים להתאים את השיש של המטבח בצורה מדוייקת יותר לשאר חלקי המטבח או לשאר חלקי הבית. הדבר קריטי יותר כאשר אנחנו מעצבים את כל הבית תחת אותו קו כמו למשל בית בסגנון כפרי, בית בסגנון קלאסי או מודרני ולכן חשובים הגוונים של כל האיזורים בבית כולל המטבח. מעבר לכך העמידות של אותו משטחים היא הרבה יותר גבוהה נגד שריטות וכתמים ביחס לשיש הטבעי. בנוסף השיש הטבעי דורש תחזוקה מידי כמה שנים כמו ליטוש או טיפולים אחרים בעוד שיש דקטון למשל כלל לא מצריך תחזוקה שותפת. 

ייצור של שיש דקטון
השיש דקטון הוא ספרדי במקור שלו ומיוצר ברמות גימור שונות תודות לעובדה שמדובר בתהליך ייצור מלאכותי בו ניתן לבצע מניפולציות שונות על רמות הגימור והגוון. התוצר הסופי של הדקטון הוא נקי וחלק דבר שמעביר יוקרתיות לכל מטבח בו הוא מותקן כאשר לא משנה מהו סגנון העיצוב של המטבח, בין אם מדובר במבטח בסגנון רטרו או כפרי ובין אם מדובר על מטבח בסגנון עיצוב יותר מודרני הדקטון ישדרג את הניראות דל כל מטבח בו הוא מותקן.