הכתבה נכתבה בשיתוף Estheticare

כרס קטנה ומתדלדלת, קפלים בגב וזרועות רופסות - כל אלו דוגמאות לאזורים בגוף שמאופיינים בעודפי שומן מרגיזים שקשה מאוד להעלימם. למעשה, גם אנשים שמתאמנים בצורה קבועה ונמצאים במשקל תקין עלולים לסבול משומן עודף באותם אזורים בעיתיים, ובדיוק בשל כך קיימת האפשרות הכירורגית. 

מהו ניתוח שאיבת שומן?
ישנם מספר אזורים נפוצים בגוף מהם ניתן לשאוב שומן - צוואר, חזה (לצרכי טיפול בא-סימטריה), זרועות (בעיקר יד אחורית), ישבן, ירכיים, גב, ברכיים, בטן, מותניים ("ידיות אהבה"). הפרוצדורה מבוצעת בהליך כירורגי המכונה ליפוסקציה (Lypo-Suction) ואשר ידוע בשמו העממי - ניתוח שאיבת שומן. 

במהלך הניתוח תאי השומן שמתחת לעור נשאבים אל מחוץ לגוף באמצעות צינורית דקה שמוחדרת דרך חתכים בגוף, כאשר הרופא המטפל יכול "לפסל" את צורת הגוף בהתאם לכמות השומן הנשאבת ודפוס השאיבה. דרך הצינורית מועברת גם תמיסה שבה מספר חומרים כגון חומרי אלחוש וחומרים שנועדו להמיס את תאי השומן טרם שאיבתם. 

ישנן מספר טכניקות לביצוע הפרוצדורה, בין היתר שימוש בתמיסה לפני השאיבה, שימוש בתמיסה בזמן השאיבה או פיצוץ תאי השומן באמצעות אולטרסאונד, לייזר או גלי רדיו. השימוש בלייזר הוכח כעוזר להידוק העור על השרירים לאחר הניתוח ועל כן מומלץ ביותר. הניתוח עצמו מבוצע תחת תנאי הרדמה מקומית או הרדמה מלאה, כתלות במצבו הפיזי של המטופל, העדפותיו וסך כמות השומן המועמדת לשאיבה. עוד מידע זמין לקריאה באתר הבא.

יתרונות וחסרונות של ניתוח לשאיבת שומן
ניתוח שאיבת שומן טומן בחובו את היתרון המרכזי שהוא השגת מראה גוף רצוי בצורה מהירה ומבלי שצריך להתאמץ יותר מידי. התוצאות הינן קבועות ולאורך זמן ואף קיימת אפשרות להשתמש בתאי השומן שנשאבו לצרכי השתלתם במקום אחר (חזה, שפתיים, מילוי  צלקות ועוד). מבחינת חסרונות, יש לקחת בחשבון כי ישנן תופעות לוואי אפשריות כגון דימום, נפיחות או חוסר רגישות בעור. אך תופעות אלו חולפות לאורך תקופת ההחלמה, שאורכה עד 3 חודשים. 

חשוב להדגיש כי ניתוח שאיבת שומן אינו מיועד להורדה במשקל. הניתוח מתאים לאנשים שאינם בעלי אחוז שומן גבוה ושמקפידים על דיאטה נכונה. תוצאות הניתוח הן לצמיתות, כל עוד שומרים על אורח חיים בריא ונמנעים מהשמנת יתר. 

טווח מחירים של שאיבת שומן בקליניקות ומרפאות שונות בישראל
המחיר של ניתוח שאיבת שומן הינו פקטור של מספר גורמים. להלן העיקריים שביניהם:

  • שיטת הניתוח - לייזר, גלי רדיו ואולטרסאונד יקרים יותר מניתוח ללא אמצעים פיזיקליים.
  • מספר המקומות לשאיבה - על פי ההנחיות, ניתן בניתוח יחיד לשאוב עד 4 ליטרים של שומן ממספר אזורים בגוף. המחיר תלוי בכמות הליטרים שתישאב.
  • הרדמה - הרדמה מלאה מעלה את המחיר בהשוואה להרדמה מקומית או טשטוש בלבד.
  • הרופא המבצע - ככל שהרופא וותיק, מנוסה ומיומן יותר, כך המחיר יעלה בהתאם. חשוב מאוד להקפיד להתקשר עם רופא מומחה בתחום ולא להתפשר. 

האם ניתן לשאוב שומן ללא ניתוח? 
במדיות השונות ניתן לראות כל העת פרסומים לגבי האפשרות לעבור שאיבת שומן ללא ניתוח. למעשה מדובר פה בסוג של הטעייה, שכן לא ניתן לשאוב שומן מהגוף ללא הליך כירורגי - ניתוחי. 

אז במה בעצם מדובר? ובכן, על פי רוב, הכוונה היא לפרוצדורה שמשתמשת בקרני לייזר על מנת להמיס את השומן, אך רק דרך חתכים כירורגיים. יחד עם זאת, קיים הליך הקרוי "הקפאת שומן", שבו תאי השומן נהרסים על ידי תהליך של וואקום בטמפרטורות של עד מינוס 10 מעלות צלזיוס, מה שגורם להם להתפנות באופן טבעי דרך המערכת הלימפתית ומביא להצרת היקפים, ללא ניתוח. יש לקחת בחשבון כי התוצאות הראשוניות של טיפול מעין זה באות לידי ביטוי לאחר 5 חודשים לפחות.