הכתבה נכתבה בשיתוף YES I DO

אתם עומדים להציע בקרוב נישואין? סתם או שסתם מתחשק לכם לפנק ולקנות לבת הזוג או לאישה טבעת יהלומים מרשימה? אתם ככל הנראה תעדיפו לרכוש טבעת עם יהלום טבעי. אך הבחירה יכולה להיות מאוד קשה, מסובכת ומבלבלת, ואתם מהצד שלכם, לא מבינים דבר ביהלומים וצריכים להיות בטוחים שאתם בוחרים טבעת עם יהלום אמיתי. 

אז ממש רגע לפני שאתם עומדים לרכוש טבעת אירוסין, המדריך הבא יסביר לכם בדיוק למה אתם צריכים לשים לב כאשר אתם בוחרים טבעת יהלום אמיתי, כך שברגע שתיכנסו אל תוך חנות התכשיטים יהיה לכם ברור על מה אתם צריכים לתת דגש ואיזו טבעת היא עם יהלום אמיתי ואיכותי ואיזה טבעת היא עם יהלום מגודל או סינטתי.

כל חנות שמכבדת את עצמה תספק לכם תעודה גמולוגית חיצונית ליהלום המרכזי או לתכשיט ולא רק תעודת הערכה של התכשיט שמסופקת על ידי החנות. 
התעודה הגמולוגית צריכה להיות של מכון אובייקטיבי, חיצוני, מורשה ומוכר ולא רק תעודה שמנפיקה החנות או המוכר. 

בתעודה תמצאו את "תעודת הזהות של היהלום" על כל הנתונים המזהים שלו כמו ה- 4'C שהם צבע, ניקיון, משקל וליטוש ונתונים רבים נוספים וביניהם, בדרך כלל בשורה האחרונה, תימצאו את ההערות- "Comments ":

במקרה ובו היהלום טבעי-  בתעודות מסוימות לא יופיע דבר כמו בתעודת GIA המכובדת ובתעודות אחרות יהיה רשום   100% Natural diamond.
במקרה ובו היהלום אינו טבעי אלא יהלום מעבדה- יופיע המשפט Lab Grown diamond.

בנוסף- לכל יהלום בעל תעודה גמולוגית של GIA יש חריטה של מספר התעודה הגמולוגית שלו על "החגורה"- ממש חריטה של מיספר הזיהוי על היהלום כשהוא זהה למיספר ה- GIA Report שמופיע בשורה הראשונה בתעודת ה-GIA שמגיעה עם היהלום.

ניתן לבקש מאדם מקצועי בחנות שיקריא לך את המספר ואתה, הלקוח, תוודא שזה המספר שנמצא על התעודה או לחלופין לבקש ממש לראות את זה תחת עין המיקרוסקופ לפני ואחרי השיבוץ כדי לוודא שהיהלום שנירכש הוא באמת זה ששובץ.

לעיתים קרובות, יתכן ויהיה קשה מאוד לראות את זה עם הגדלה של פי 10, שכן זהו מספר חרוט מאוד, מאוד, קטן אז אל תיבהלו אם אתם עצמכם לא מצליחים לראות או אפילו המוכר לא מצליח לראות ולזהות בהגדלה של פי 10, באמצעות "הלופה"- זכוכית המגדלת הקטנה של היהלומנים והצורפים  אלא, פשוט להתעקש לעבור להגדלה מיקרוסקופית של פי 20.  

תחת המיקרוסקופ, זה כבר אמור להיראות בבירור ואתה כלקוח יכול לוודא ב-100% שזהו היהלום הניבחר- שזהו היהלום הטבעי שלך. כך תדע בוודאות שהיהלום באמת שייך לתעודה וכל הפרמטרים הרשומים בתעודה מתייחסים ליהלום שבידך.

ברגע שאתם מקבלים תעודה גמולוגית חיצונית ליהלום שלכם, תגלו בקיעות בפני המוכר והחנות ותבדקו את הפרמטרים בתעודה- תחפשו את הביטוי Natural Diamond 100% כדי לדעת שהיהלום טבעי או לחלופין Lab Grown כדי לדעת שהיהלום הוא יהלום מעבדה ואז אתם יכולים להיות בטוחים ביהלום/ תעודה שאתם מחזיקים בידכם. 

זיכרו: ללא תעודה גמולוגית חיצונית, לא מבצעים את הרכישה.

ושיהיה בהצלחה ורק בשמחות!!!