הכתבה נכתבה בשיתוף אודיו סאונד

החל מפלטפורמות חכמות לסריקה סביבתית וסינון מתקדם של רעשי רקע, דרך עיצובים זעירים במיוחד המאפשרים דיסקרטיות ברמות הגבוהות ביותר ועד למאפיינים מתקדמים וחכמים כמו אפשרויות חיבור דרך בלוטוס' ועמדות הטענה - מי שסובל כיום מירידות שמיעה יכול בהחלט להנות מיתרונות משמעותיים רבים שלא היו קיימים בעבר. זה הזמן להכיר לעומק את השינויים הרבים שהתרחשו בתחום בשנים האחרונות.

טכנולוגיות שמע פורצות דרך

בעבר, ככל שזה נוגע לסיוע בשמיעה, היו מכשירי השמיעה יודעים להגביר את הסאונד הכללי פחות או יותר. המשמעות הייתה שמשתמשים קיבלו שמע חזק בלי פרופורציות, בין אם מדובר בדובר שעומד מולם ובין אם מדובר בצופר חזק של משאית למשל. הדבר הזה הפך את כל השימוש ללא נעים בלשון המעטה והרחיק רבים משימוש במכשיר. 
כיום, גם המכשירים הסטנדרטיים יותר וכמובן המכשירים המתקדמים, מצוידים בטכנולוגיות חכמות במיוחד היודעות לבצע סריקה מיטבית של פני שטח, לכידה של הסאונד בערוצים דיגיטליים מרובים, הגברה וחידוד של מקורות שמע חיוניים כמו דיבור או מוזיקה וסינון של רעשי רקע מיותרים כמו רעשים של מנועים ומכוניות. 

מכון שמיעה אודיו סאונד מציג סוגי הטכנולוגיה והביצועים משתנים מדגם לדגם, אך ככלל, מרבית המכשירים היום מצוידים בטכנולוגיות מעולות שמספקות שמע שמתקרב מאד לשמיעה טבעית לכל דבר. 

עיצובים זעירים חדשניים 

מכשיר שמיעה (צילום: אודיו סאונד)מכשיר שמיעה (צילום: אודיו סאונד)

אם תשאלו כל אחד הסובל מירידת שמיעה, וודאי תקבלו את התשובה שהעניין האסתטי מפריע בלי שום ספק לנוכח העובדה כי בעבר היו המכשירים גדולים ומגושמים ביותר. מיני סאונד מכשירי שמיעה מציגים מכשירים הפכו לאביזרים דיסקרטיים במיוחד, בייחוד המכשירים בתצורת ה-CIC, אשר נכנסים עם המכלולים לאביזר אחד בגודל של כפתור המותאם כולו לתעלת האוזן.

גם המכשירים בתצורות אחרות כמו RIC ו-BTE, בהם המעבד נמצא מאחורי האוזן והרמקול בתוך תעלת האוזן, הם קטנים משמעותית מבעבר וכמעט ואינם נראים לעין. העיצובים המתקדמים הללו מאפשרים שימוש דיסקרטי במיוחד ובנוסף מאפשרים הסתגלות מהירה. 

לא צריך יותר סוללות
מי שסובל במיוחד מהצורך התמידי והבלתי נגמר בהחלפת סוללות, יכול לבחור היום במכשיר שמיעה בעל אופציית הטענה. מרבית המכשירים עם אופציה כזאת מגיעים עם עמדת הטענה ייחודית המאפשרת בין השאר לאחסן את המכשיר. ברוב הדגמים, הטענה של בין שעה וחצי לשלוש שעות תאפשר שימוש ארוך במכשיר של כ-24 ושעות. 

טעינה קצרה של כחצי שעה עד שעה תאפשר שימוש של כמה שעות ארוכות במכשיר. בנוסף, מרבית עמדות הטעינה הן בעלות נוריות חיווי המספקות אינדיקציה על מצב הסוללה. מדובר בפיתרון המושלם בעבור מי שפחות מתחבר לפעולה העדינה של החלפת סוללות, שמרבה לשכוח לרכוש את הסוללות הזמן ושרוצה כמובן לחסוך את ההוצאה הקבועה של סוללות למכשיר השמיעה. קטלוג מכשירי שמיעה.

חיבור חכם לבלוטוס'
אם בימינו ניתן כמעט בין כל המכשירים החכמים שברשותינו באמצעות בלוטוס', מדוע שלא נעשה זאת גם עם מכשירי השמיעה? באמת שאין סיבה שלא ואת זה גם הבינו טובי המהנדסים בחברות מכשירי השמיעה השונות.

מכשירי השמיעה בעלי החיבור לבלוטוס' מגיעים עם מגוון רחב של אופציות חכמות ומיוחדות. ניתן להזרים למשל אודיו ישירות למכשיר מטלוויזיות חכמות, טלפונים ניידים ומערכות שמע ברחב ולהנות משמע איכותי במיוחד ישירות למכשיר ובהתאם לצרכים השמיעתיים של המשתמש, ממש כמו שימוש באוזניות. ניתן לשלוט במגוון ההגדרות של המכשיר דרך אפליקציות מיוחדות שנוצרו לשם כך, להגביר ולהנמיך את עוצמת השמע, לבחור בערוצים דיגיטליים ולשנות תוכנית שמיעה באופן ידני בהתאם לסביבה בה נמצאים. 

וזה עוד לא הכל. החיבור לבלוטוס' והשימוש באפליקציות מאפשר איסוף מידע וניתוח מדויק של דפוסי השימוש של כל משתמש בדרך שלא הייתה קיימת בעבר. עם המידע הזה ניתן להפוך את השימוש הלכה למעשה לטוב ויעיל יותר ולספק למשתמשים חווית שמע איכותית טובה יותר ככל שעובר הזמן. 

חווית המשתמש המושלמת
אלו הם על קצה המזלג, השינויים שהופכים את מכשירי השמיעה של ימינו לטובים ומתקדמים יותר. למרבה הצער, משתמשים רבים עדיין חושבים על המכשירים המיושנים, הגדולים והמסורבלים מהדור הקודם כשהם שוקלים לרכוש מכשיר שמיעה, וכך הם נמנעים מכך, אפילו בלי לדעת על האופציות המצוינות הקיימות כיום. 

חשוב לציין כי ישנם דגמים שונים של חברות שונות, אשר כל אחד מהם מצויד בטכנולוגיות ובמאפיינים שונים, המחיר הוא כמובן בהתאם. עם זאת, מרבית מכשירי השמיעה כיום, גם אלו הבסיסיים והסטנדרטים ולאו דווקא מכשירי הפרימיום המתקדמים יותר,  הם איכותיים ביותר, עומדים בסטנדרטים מחמירים מאד ומספקים חווית משתמש ברמה גבוהה. 

אם אתם לא בטוחים עדיין, רוצים לשאול כל שאלה שהיא או להתייעץ ואפילו מעוניינים לנסות את השימוש במכשיר בביתכם, צרו איתנו קשר עוד היום ואנו נשמח ללוות אתכם בסבלנות ובמקצועיות בכל שלבי התהליך, החל מבדיקת שמיעה ואבחון שמיעה מקיף ועד להתאמה והדרכה לשימוש במכשיר שמיעה חדש!