הכתבה נכתבה בשיתוף יעקב אלון סל יועצים

בכתבה הבאה תלמדו מהו מסלול החלומות להגשמת החלום של פתיחת עסק חדש. 

הכותב הוא יעקב אלון יועץ הלוואות בערבות מדינה מקצועי ומנוסה שעזר למאות רבות של יזמים להגשים את חלומם ולפתוח עסק חדש במדינת ישראל.

מדוע המדינה נותנת הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש?
מדינת ישראל נכנסה לתוך התווך שבין השכירים שמעוניינים לפתוח עסק חדש ולבין המערכת הבנקאית שמתנכרת אל היזמים האלו, והודיעה להם שהיא נותנת הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש ליזמים בתנאים הכי חלומיים שיש : הלוואות לחמש שנים, חצי שנה גרייס עד להתחלת התשלום הראשון, וריבית חלומית של הלוואות בערבות מדינה שהיא נמוכה ומהווה שלושים ושלושה אחוזים מהריבית הנהוגה במערכת הבנקאית, אם המערכת הבנקאית בכלל תיתן את ההלוואה ליזם. וסביר שלא תיתן. תשאל בנקאי מה אחוז סגירות עסקים במדינת ישראל והוא יספר לך סיפור שלם מזה ולא תצא ממנו.  ומדוע מדינת ישראל כל כך נדיבה? משום שהמדינה מעוניינת שיותר ויותר עסקים קטנים ייפתחו, משום שהמדינה רוצה למנוע אבטלה, והמדינה מעוניינת לתת הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש,  וזאת על מנת לפתוח כל עסק חדש שניתן ושהוא מביא אתו לפחות עובד חדש אחד למערכת הכלכלית במדינת ישראל, והוא גורם לתעסוקה סביבו ברכישות שלו של מזון, דלק, שירותים עסקיים כגון פרסום, הנהלת חשבונות, תקשורת ועוד ועוד. ואם העסק מוצלח אזה הוא יתחיל לגייס מספר עובדים נוספים , ורצונה של המדינה להקטין את האבטלה מיושם כאן הלכה למעשה. ובנוסף שכרה של המדינה הוא כפול משום שהיא מתחילה להנות מתשלומי מיסים, מע"מ וביטוח לאומי מהעסק. 

הפרופיל של היזמים שרוצים לקבל הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש

השכירים שהם יזמים בנפשם, עצמאים בנפשם, יודעים לקחת אחריות על החיים שלהם, לא משאירים דבר ליד המזל, ואם יש חור הם מיד נכנסים למלא אותם, כי הם רוצים להתקדם, היזמים האלו מילאו תפקידי מפתח שנים רבות בעסקים פעילים, הם היו הרוח החיה שהפעילה את העסק, והם עומדים בכל הקריטריונים שמאפשרים להם בבדיקות זכאות לקבלת הלוואות בערבות מדינה. 

הם ניהלו בתי קפה גדולים, ניהלו חנויות נוחות ומינימרקטים, עבדו כנהגי משאיות שכירים בחברות גדולות ונתנו למנהלים שלהם שקט גדול, עבדו בחברות תשתיות של עבודות עפר, ניהלו קווי חלוקה של מזון, ניהלו חברות שליחויות עם הרבה עובדים, ניהלו גלידריות, ניהלו חנויות של מזון ואביזרים לבעלי חיים, עבדו כמנהלי עבודה וכטפסנים בהצטיינות בחברות בנייה גדולות, עבדו בחברות שמתקינות חלונות ודלתות אלומיניום , עבדו במכוני יופי ונתנו שירות נפלא ללקוחות במניקור, פדיקור, עיצוב שיער, החלקות שיער, ניהלו חנויות מחשבים וסלולר, בעלי מקצוע מהשורה הראשונה יודעים לתקן כל מכשיר, ניהלו חנויות חומרי בניין גדולות עם מספר עובדים ומשאית מנוף להובלת חומרי הבניין, שיפוצניקים שיודעים לבצע את כל עבודות הגמר ברמת גימור מושלמת, ושהלקוחות שלהם רק מתפעלים מהם , גננים שנותנים שירות מקצועי ברמה הכי גבוה לבעלי גינות בבתים פרטיים שמעוניינים שרק הם יתנו שירות לגינה שלהם , כי רק עליהם סומכים, מנהלי עבודה של פרויקטים של עבודות חשמל שמבצעים פרויקטים מא-ת של תכנון מערכת, רכישת חומרים, התקנת מערכת חשמל בבניינים מגורים גדולים או בבתים פרטיים ובאיכות הכי גבוהה שיש, עד לקבלת טופס 4 לפתיחת השאלטר של מערכת החשמל בבניין או בבית הפרטי, או מנהלי עבודה במפעלי בשר וחיתוך עופות שניהלו עשרות עובדים ורוצים לפתח קצבייה, או מפעל לפירוק עופות, יזמים אסרטיביים שיזמו פטנט שעלה במוחם והשקיעו מאות אלפי שקלים ביצירת פטנט למוצר שכולם צריכים, יש להם ביד מוצר עובד ומוכח, יש להם לקוחות בעלי חנויות שאמרו להם "תביאו את המוצר לכאן ואני קונה", יזמים שעבדו כמנהלי התקנות של מערכות של מתח נמוך, אינטרקום, מערכות צילום במעגל סגור, הלקוחות שלהם מלקקים את האצבעות מהרמה הגבוהה של ביצוע הפרויקטים ורק מייחלים ליום שבו היזמים שלנו יפרצו את מעגל הקסמים של שכירים, יפתחו עסק חדש ויהפכו לבעלי עסקים שיעשו רק לביתם ולא לבעלים של עסק אחר בסיוע של הלוואות בערבות מדינה.  

בחור שניהל מוסך מרכזי והוא מקצוען מהשורה הראשונה, הלקוחות יודעים שאם הרכב שלהם נופל לידיים שלו אז הוא יצא הכי טוב שאפשר והלקוחות מעוניינים שרק בעל המקצוע הזה המוסכניק הזה יעשה להם את העבודה כי רק עליו הם סומכים. או יזמים שעבדו כמנהלי מכירות של מוצרי מזון לחנויות ומעוניינים להפוך למפיצים, מתקיני דלתות בבתים שמבצעים את כל הפרויקט כשכירים ממדידת הדלת, הזמנתה לפי מידות ועד להתקנתה אצל הלקוח בצורה מושלמת שהלקוח רק משבח את איכות העבודה, עמידה בלוחות הזמנים והשארת שטח העבודה נקי לחלוטין, או שכירים יזמים בנפשם שעסקו שנים רבות בתחום היבוא של מוצרים שונים אם זה כלי בית, אביזרי עישון, מותגים של אופנה, נעליים, תכשיטים, שעונים, יהלומים, אביזרי רכש,  ועוד, והם מכירים היטב את הספקים בחו"ל, מכירים היטב את דרישות הלקוחות, מה הלקוחות אוהבים, מה הצבעים והמידות שהלקוחות צריכים, הם בעלי הידע המקצועי. ורק הם מסוגלים לתת פתרונות ללקוחות שלהם, שהרי הלקוחות בסופו של דבר קונים אצל מי שנותן להם את הפתרון הכי טוב ובעל ערך הכי גבוה. 

לא תמיד המחיר הנמוך מנצח. מנצח הפתרון הטוב. שהרי חצי פתרון לא מספיק היום בעולם שלנו. צריך לתת ללקוח פתרון של 360 מעלות. ואז הוא קונה. יזם שעבד בניהול של חברת ניקיון ואבטחה ויודע להביא את הלקוחות, לגייס את עובדי הניקיון והאבטחה, ולבצע את העבודה כמו שצריך, סוחר מכוניות שעבד במגרש מכוניות והוא איש מכירות מעולה, אז חסר לו רק את הכסף לפתוח עסק של מגרש מכוניות ולהעמיד עליו את המכוניות ולהתחיל למכור לבד. 

מנהל אולם אירועים שעושה עבודה מושלמת מסגירת הזמנה עם לקוחות, ארגון האירוע כגון חתונה, בר מצווה, לידה וכדומה, וביצוע מושלם של האירוע עם ניהול כל העובדים עד לסגירת הערב בצורה הכי טובה שאפשר. ליזמים האלו יש קהל לקוחות גדול שמעוניין שיתחילו לעבוד,  השכירים האלו נותנים שירות נהדר ללקוחות ששומרים להם אמונים. שמם הולך לפניהם וכולם אוצרים להם שרק ואם יפתחו עסק חדש הם יהיו הלקוחות הראשונים שלהם. אותם שכירים ניהלו עובדים, ניהלו משמרות, עברו את כל התפקידים האפשריים בעסק, קופאי, מוכרן, מלצר, ואולם כוח עליון גרם להם לצאת ממעגל העבודה. ואז מתפרץ קדימה כל מה שהיה נסתר במשך שנים בליבם, חלומם יוצא החוצה והם אומרים את המילים "אני רוצה לפתוח עסק חדש!", 

איך ניתן לקבל הלוואות לפתיחת עסק חדש?

מי יעזור ליזם שרוצה לקבל הלוואות לפתיחת עסק חדש? מי יעזור להם בני המשפחה? אין להם מישהו במשפחה שיכול לשלוף כמה מאות אלפי שקלים ויעזור להם לצאת לעצמאות כלכלית, "אולי הבנק" הם אומרים ומיד נזכרים במפגש האחרון שלהם עם הבנקאי שבו הם ביקשו הגדלת מסגרת בחמשת אלפים שקלים קטנים, והתוצאה הייתה שהם נענו בחיוב, או שהם נענו בשלילה, ובכל מקרה זה היה קשה והבנקאי הוציא להם את המיץ, ואין להם שום חשק אפילו לדבר עם הבנקאי, שהרי הוא יצחק להם בפנים מגובה הבקשה. מאתיים אלף שקלים זהו סכום אדיר שרק הלוואות בערבות מדינה נותנים, ולכן לא נראה להם אפשרי לקבל מאתיים אלף שקלים מהבנקאי. לא כדאי סתם לגשת לבנקאי ולבקש הלוואה לפתיחת עסק חדש ולהתאכזב, שהרי הם יודעים שהבנקאי יעיף אותם מכל המדרגות, והם יאבדו מולו את המוניטין שלהם מול הבנקאי שלהם, המוניטין שלהם היה עד היום טוב, ועכשיו הם יהפכו מול הבנקאי לאנשים שמבקשים בקשות לא הגיוניות. ואם יום אחד הם יצטרכו עוד חמשת אלפים שקלים אז הם יפגעו בעצמם פעמיים. ולא יקבלו בפעם הבאה שיבקשו הלוואה קטנטנה כי הבנקאי יפחד מהם.  

הבקשות מוגשות בסיוע של יועצים מקצועיים ומנוסים כדוגמת סל יועצים הלוואות בערבות מדינה בצורה של תכנית עסקית בפורמט מיוחד של המדינה.