הכתבה נכתבה בשיתוף תומר מנופים

הסכנות שטמונות בעבודה במקומות גבוהים הן גדולות מאוד, ולכן אתם לא יכולים לעשות לעצמכם קיצורי דרך – כי מספיק קיצור דרך קטן שלא במקום בכדי שתשלמו ביוקר. המאמר הבא יכול להיות המאמר שימנע מכם להיפצע כתוצאה מרשלנות בעבודת גובה, לכן כדאי לכם מאוד לקרוא אותו בשלמותו.

מדוע המאמר הבא יכול לסייע לכם? מכיוון שהוא יציין בפניכם את כל הדגשים שאתם צריכים לקחת בחשבון לפני שאתם מתחילים לעבוד בגובה. כך ברגע האמת, אתם תדעו בדיוק אילו הדברים אתם צריכים לבדוק לפני שאתם מבצעים את העבודה. כי מספיק שלא תדעו פרט אחד בלבד, אך הפרט הספציפי הזה יכול להיות משמעותי מאוד – והוא זה שעלול לגרום לכם שתיפצעו במהלך העבודה בגובה.

עבודה בגובה מבצעים אך ורק עם ההסמכה המתאימה
לא כל אחד יכול לבצע עבודות במקומות גבוהים, ולכן לפני שאתם מבצעים עבודה מהסוג הזה – אתם צריכים לוודא שיש לכם רישיון לעבודה בגובה. הרישיון הוא האישור שמכשיר אנשים לעבוד בגובה, אתם תוכלו להשיג את הרישיון רק לאחר שעברתם קורס מתאים. כך שבמהלך הקורס אתם תקבלו את כל החומר שאתם צריכים לדעת על מנת שתוכלו לבצע את העבודות עם מקסימום תועלת ומינימום סיכון בשבילכם ובשביל שאר האנשים בסביבה.

תוודאו שיש ברשותכם את כל הציוד המתאים
עוד דבר שאתם לא יכולים להישאר אדישים אליו זה הציוד שאמור לסייע לכם לבצע את העבודה. עבודה בגובה עושים רק כאשר יש ברשותכם את הציוד הנדרש לביצוע המשימה. גם אם חסר לכם פרט קטן, אתם לא יכולים לבצע את העבודה – כי מדובר על סיכון שאתם לא יכולים לקחת על עצמכם. עבודה בגבהים זה לא דבר של מה בכך, אך עם הציוד המתאים אתם תוכלו להיות רגועים. 

לא עובדים בגובה כאשר המצב הרפואי לא תקין
המשימה שאותה אתם צריכים לבצע היא משימה חשובה, אך אתם לא יכולים לבצע אותה אם המצב הרפואי לא תקין או לא יציב. לטפס לגובה זה לא דבר פשוט, ואתם צריכים להיות בטוחים שאתם מרגישים מעולה על מנת שתוכלו לבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר. אם אתם לא תרגישו טוב, אתם לא תוכלו לבצע את המשימה – ואתם גם תסכנו את עצמכם בצורה משמעותית.

הכירו את העבודה שאתם נדרשים לבצע
עומדים לבצע עבודה בגובה? בשונה מעבודה בקרקע, כאשר אתם עובדים במקום גבוה אתם מוכרחים להיות חדורי מטרה. לכן לפני שאתם מתחילים לבצע את המשימה, עליכם להיות בטוחים שאתם מכירים את העבודה בצורה הטובה ביותר. כך ברגע שתגיעו לרגע האמת אתם תדעו בדיוק כיצד לפעול, ולא תבזבזו לעצמכם זמן יקר. עבודה שהיא בגובה רצוי לבצע בזמן הקצר ביותר, כך תימנעו מעצמכם הפתעות מיותרות.

לעולם לא מבצעים עבודה בגובה לבד
גם אם אתם נמצאים שנים רבות בתחום, אסור לכם לבצע עבודה במקום גבוה לבדכם. אתם תמיד צריכים שיהיה בסביבה לפחות עוד בן אדם אחד שיוכל להשגיח שהכול בסדר. כמובן שאותו אדם לא צריך לקחת חלק פעיל בביצוע העבודה, אך הוא כן יצטרך לשים לב לכל בעיה קטנה. כך במקרה של מצוקה יהיה עוד בן אדם שיוכל להגיש עזרה או במקרה של פציעה הוא יוכל להזעיק עזרה.